Forretningsbetingelser - Tutein & Koch A/S

Firmadata:
Tutein & Koch A/S
Farvergade 8
1463 København K
CVR.nr: DK21610828
 
Butikkens åbningstider:
Mandag - Fredag: Fra 09.00 til 17.30
Lørdag: Fra 10.00 til 15.00
Søndag: Lukket
 
Telefonekspedition:
Mandag - Fredag: Fra kl. 08.30 til 16.00
Lørdag: Lukket
Søndag: Lukket
 
Kontakt:
Mail: tk@tuteinogkoch.dk
Tlf: (0045) 3313 3633
 
Bank:
Danske bank  4180-3330141832
IBAN: DK1530003330141832
SWIFT: DABADKKK
PBS nr: 
Mobilpay 983928
 
SÆRLIGE BESTEMMELSER VEDR. INTERNETHANDEL
Følgende link til Forbrugerstyrelsens hjemmeside: Køb trygt på internet giver dig alle de nyttige oplysninger og rettigheder, du har brug for til at føle dig tryg til at handle hos os. Vi forsøger at overholde alle de betingelser for at have lov til at bruge betalingskort som betalingsmiddel på nettet.
 
Bl.a. kan vi nævne:
     • Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler over internettet.
     • Varen skal leveres tilbage inden fristens udløb i væsentlig samme stand som ved levering.
     • Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen.
     • Varen skal kunne sælges igen som ny. Skulle den returnerede varer have fejl og mangler eller ikke være I væsentligste samme stand og mængde, som da varen blev leveret, så bortfalder fortrydelsesretten.
     • Omkostninger ved returnering er på købers regning.
 
ONLINE BETALING:
Som første gangs internetkunde vil du få tildelt de standardbetingelser, som er knyttet til hver enkel kontotype.
Har du angivet, at du er kunde hos os i forvejen, så synkroniserer vi oplysningerne. Du kan betale med Dankort, Visa & MasterCard, Eurocard. Vi beregner automatisk et gebyr på 5,75% af købsbeløbet (minimum kr.1,95 pr. transaktion) for udenlands VISA kort.
 
Sikkerhed:
Data, du sender i forbindelse med køb, betalt med betalingskort, bliver krypteret (SSL), kun PBS kan læse disse data. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på kr. 1.200 når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Mere information omkring SSL: SSL-oplysningscenter
 
Hævning:
Vi hæver først det beløb, du har givet tilladelse til så snart varerne er blevet sendt. Du får pr. e-mail besked, at vi har trukket beløbet. Hvis beløbet af forskellige årsager bliver mindre, så hæver vi kun det beløb, regningen lyder på.
Hvis beløbet bliver større, så hæver vi det beløb, du har givet lov til og restbeløbet betales via netbank eller via et kontoudtog, vi kan sende til dig.
 
Fortrydelsesret:
Betales der med betalingskort, har kortholderen 14 dages fortrydelsesret / returret. Kortholder skal senest samtidig med varens modtagelse være gjort opmærksom på det på et varigt medie. Hvis kortholder ikke får denne oplysning, kan hans fortrydelsesret udstrækkes i optil tre måneder. Der er nogle regler, der skal overholdes, da disse også gælder for ikke internet bestillinger, så henvises til afsnittet: Reklamation & Returvarer
 
BETALING VED KØB PÅ REGNING
Som EAN kunde eller som god gammel kunde, som er vant til at bestille pr. telefon, sender vi varerne uden kontant betaling. Afhængigt hvad type kunde du er, får du hæftet bestemte kredit- og betalingsbetingelser på dig, som vi naturligvis gerne ser du overholder. Reglerne kan være følgende:
 
     • Med mindre andet er aftalt, skal betalingen ske inden 8 dage for private kunder og Løbende måned + 8 dage for skoler, erhvervskunder mv. Manglende betaling medfører en rentetilskrivning.
     • Betaling ved hjælp af FIK 71 koden nederst på fakturaen er det mest sikre og for os den absolut letteste måde at registrere en indbetaling på. Koden indeholder jeres fakturanummer og kontrolciffer. Denne kombination er unik og kan ved import i vores bogholderisystem ikke fejlplaceres.
     • Efterkrav (Betaling ved modtagelse) er blevet meget dyrt. Prisen er afhængigt af både vægt og beløbets størrelse. Vi anbefaler at du betaler med Dankort over internettet eller vælger at forudbetale.
 
Forudbetaling:
     • Du vil modtage en mail, der fortæller, hvor meget og til hvilken bank, du skal overføre pengene.
     • Husk at betale beløbet i samme navn, som du har bestilt varerne i.
     • Hvis betalingen ikke er modtaget 7 dage efter bestillingstidspunktet, så annulleres ordren.
     • Hvis du kan maile en overførselskvittering, eller har mulighed for at betale med
     • Mobilepay, så behøver det ikke at gå over bogholderiet i første omgang.
 
Kreditmax:
     • Det beløb efter moms du kan bestille for, uden at vi forlanger forudbetaling via netbank, mobilepay eller betalingskort. Du kan selv vælge en af disse muligheder, så snart du overskrider dit kreditmax.
     • Afkrydsningsknappen står til forudbetaling eller betalingskort. Ved forudbetaling venter vi med forsendelsen, indtil vi har modtaget din betaling.
     • Husk, at der kan gå op til en uge, fra du har betalt, til vi har registreret din betaling. Vi bogfører typisk
     • Af forskellige årsager forbeholder vi os retten til at sende pr. forud alligevel.
 
Rente:
Af praktiske årsager tilskrives renten midt i måneden, hvor betalingsfristen er overskredet. Der er lagt så meget respit i denne frist at tilskrevne renter umuligt kan skyldes forsinkelse fra pengeinstitut eller lignende.
Renteprocenten fastlægges efter Nationalbankens officielle udlånsrente pr. 1. januar eller 1. juli det pågældende år rente/rykkernotaer. Gebyrets størrelse er fastlagt i renteloven.
 
PRISER
Der tages forbehold for trykfejl, uforudsete prisstigninger, kursændringer og ændringer i vort udvalg i forhold til vore internetudgivelser.
     • Alle priser er på nettet er opgivet inclusive moms.
     • På fakturaen er prisen uden moms. Mombeløbet er specificeret på bunden af fakturaen.
     • Kontantnotaer og kontantfakturaer vises dog inklusiv moms på varelinien.
     • Priserne er pr. enhed (stk. meter, tube osv), hvis ikke andet er angivet.
     • Af pakkemæssige årsager skal nogle produkter købes pr. flere stk.
 
RABAT
Har du en aftale med os, så kan vi indrette din rabatkode efter du har oprettet dig som kunde på nettet. Herefter vil du kunne se de rabatter der gælder specielt for dig.
 
Vi skelner mellem to rabatformer:
     • På basis af det totale årlige indkøb. (Standardrabat)
     • Mængderabat på enkelte varer.
     • Mængderabatten overtrumfer normalt standardrabatten.
     • Der er undtagelser hvor kun mængderabatten er gældende. Her er standardrabatten 0% for alle.
     • For at opnå rabat kræver det dog, at du overholder vore betalings- og leveringsbetingelser og at du forventer at købe for et beløb, der berettiger dig til at få rabat efter de retningslinjer, der er angivet nedenfor.
 
Disse satser aftales individuelt og revideres hvert år. Dvs., at hvis man har indgået en 10%-aftale, og det viser sig, at indkøbene ikke holder, så ændres rabatsatsen. Rabatten overskrives af mængderabatsatsen, hvis der købes varer, hvortil der er knyttet en mængderabat, og hvis denne er højere end den aftalte rabatsats. Omvendt vil man på visse varer (angivet med **) ikke kunne opnå sin faste rabat, hvis der købes mindre end "hele" enheder og kun hele enheder.

Mængderabat:

Mængderabatter gælder for alle. For hvert enkelt produkt kan du se, hvilken rabat du kan få ved køb af flere af samme slags ved at klikke i feltet Antal.

Bemærkning:

Varer, der ikke er nævnt i mængderabattabellen, følger normalt standard rabatten med undtagelse af maskiner, staffelier, blindrammer, apparatur, tilbudsvarer og lignende. Her vil vi anbefale, at du kontakter os for at høre nærmere. 


BESTILLING:
Vi tager imod bestillinger over internettet, pr. brev eller pr. telefon. Det hjælper meget at have lavet en bestillingsseddel på forhånd, inden du ringer til os.
Specielle bestillinger:
Eksempelvis opskæring af papir, bestilling af ikke standardvarer kan medføre, at der helt eller delvist forudbetales. Beløbet refunderes ikke, hvis bestillingen annulleres.
 
Forsendelse
Vi har et antal situationer, der er svært at håndtere over internettet. Eksempelvis kan man bestille 1 ark karton.
Under info for det pågældende produkt kan du læse, at du skal bestille mindst 10 ark. Vi vil kontakte dig i sådanne situationer.
Vi har pt. en god aftale med Postnord/GLS, og vi er derfor i stand til at sende langt de fleste pakker med dette firma. For yderligere oplysninger om priser mm. se: http://www.postnord.dk/
Større bestillinger sendes også med Postnord/GLS. For yderligere oplysninger om priser mm. se: http://www.postnord.dk/
Ved særlige varer med stor volume, kan forsendelsen blive dyrere. Dette vil fremgå på ordrebekræftelsen inden godkendelsen af ordren.
Ved levereing til udlandet samt Grønland og Færøerne beregnes leveringsomkostninger på baggrund af aktuelle land og leverancestørrelse.
VIGTIGT!!  Leveringsomkostninger der oplyses i webskoppen, er kun gældende for webshoppen.
Varer købt på webshoppen leveres normalt i løbet af 2-3 hverdage i Danmark. Der kan forekomme længere leveringstid ved højtider.
 
FORSENDELSE
Vi forsøger at arbejde sammen med det pakkefirma, der både hvad angår pris, kvalitet og service har mest at byde på. På internettet kan du se hvilke valgmuligheder du har og hvad det koster. Der vil altid være huller i systemet. I så fald kontakter vi dig inden levering. Hvis du ikke ønsker at modtage fakturaen pr. mail eller elektronisk, så placeres fakturaen med indbetalingskort i pakken.
 
KØRSEL 
Varer bestilt inden kl. 11.15 køres ud samme dag mellen kl. 13.00 og 16.00, der kommer tillæg for kørsel.
 
AFHENTNING
I vil blive kontaktet med en meddelelse, at varerne er lagt til side, eller at der er mangler.
     • Husk at angive afhentningsdato.
     • Hvis afhentningen ikke er sket 7 dage efter den aftalte afhentningsdato, så annulleres ordren.
 
REKLAMATIONER, RETURVARER, VARER I KOMMISSION OG EFTERLEVERINGER
Reklamation vedr. produktet:
Reklamationsfristen er i den nye købelov udvidet fra 1 til 2 år. Som kunde kan du klage over fejl og mangler ved produktet, som er købt hos os indenfor denne periode. Det forudsættes, at disse mangler ikke skyldes fejlagtig brug af produktet. Manglende rengøring eller manglende lukning af emballagen er oftere skyld i, at produktet ikke lever op til forventningerne.
De første 6 måneder efter køb er det vores opgave at bevise, at f.eks. indtørring af en farve skyldes en fabrikationsfejl og ikke en brugsfejl. Vi vil i såfald bede jer om at returnere de pågældende farver (eller andet) til os.
Vi vil efterfølgende bede fabrikken om at undersøge, om netop den produktion er fejlbehæftet. De fleste fabrikker kan let se det, da de gemmer en prøve af hver produktion. Produktionsnummer er oftest angivet på etiketten.
Fabrikkens bedømmelse har normalt afgørende betydning, om vi kan honorere din klage eller ej.
Reklamation vedr. forsendelsen:
Modtager man beskadigede pakker skal der reklameres på fragtbrevet fra fragtfirmaet ved modtagelsen.
Reklamationer til os vedrørende mangler skal ske inden 8 dage. Udlandet dog inden 14 dage. Modtager man ingen pakker 1 - 2 dage efter den aftalte forsendelsesdag, så kontakt os venligst med det samme.
Reklamation vedr. beskadigede forsendelser forudsætter påtegning ved modtagelse af forsendelsen. Ellers kan vi ikke påtage os ansvar for de beskadigede forsendelser. Vi gemmer en forsendelseskvittering sammen med fakturaen og kan derfor hurtigt finde ud af, hvad der er sket, hvis en forsendelse er bortkommet/beskadiget. Vi er selvfølgelig behjælpelige med at finde frem til fejlen og placere ansvaret:
Vi kan give dig et track & trace nummer, som du kan bruge til at søge på Postnord/GLS hjemmeside. Hvis forsendelsen er bortkommet, så kører vi sag mod Postnord/GLS..
HUSK PÅ, AT FLEXLEVERING FRA Postnord (MÅ STILLES I GARAGEN) OG SÆRAFTALER MED Postnord BETYDER, AT DET IKKE ER VORES ANSVAR, HVIS PAKKEN IKKE KOMMER FREM.
 
Returret:
Der er ingen fortrydelsesret ved butikskøb, medmindre sælgeren har lovet det. Nogle virksomheder yder frivilligt returret og ombytningsret. (Kopieret fra Forbrugerstyrelsens hjemmeside.)
 
Vore regler er:
     • Returvarer kun efter aftale med os. Der byttes kun varer, hvis en bon eller faktura medbringes. Ved forsendelse skal kontonummeret og fakturanummeret oplyses. Hvis ikke andet er aftalt, byttes der kun inden 8 dage fra købsdatoen (fakturadatoen).
     • Vi bytter ikke varer, som har været på tilbud eller har været del af vore mails.
     • Papir, der har været rullet eller papir og karton i løse ark fra anbrudte pakker.
     • Papir, Karton, Linoleum, rørpenne, Lærred etc. der er skåret efter mål på kundens foranledning.
     • Varer, hvor originalemballagen er brudt, sådan at varen ikke længere kan betragtes som ny.
 
Returforsenselse:
     • Skal ske med samme fragtfirma, som vi benyttede.
     • Skal ske med samme emballage, som vi brugte til at fremsende varerne.
     • Omkostninger for en returforsendelse er på købers regning, undtagen i de tilfælde, hvor vi er skyld i, at noget skal returneres.
     • I så fald sender vi de nødvendige fragtpapirer. Så at I kun skal ringe til en fragtmand eller aflevere i postbutikken.
     • Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
 
Varer i kommission:
Det er altid svært at bedømme, hvor meget man skal bruge til et kursus. Men at vi nogle gange har fået langt over halvdelen retur, er hverken effektivt arbejdsmæssigt eller hensigtsmæssigt, hvad angår levering til andre kunder.
Derfor må der kun leveres 25% retur af de varer, man har fået i kommission, og varerne skal være i uanbrudt stand. Se også under returvarer.
 
Efterlevering:
Vi eftersender ikke automatisk små restordrer eller indpakningstunge produkter. Vi vil gerne aftale at du bliver kontaktet når den pågældende vare er hjemme igen, så du kan tilføje til din efterlevering. Tilføjelsens karakter bestemmer hvem der betaler fragten for efterleveringen.
 
Nye kunder:
Nye kunder får tilsendt varer pr. forudbetaling ved køb over kr. 500,- inkl. moms. Beløb herunder betales inden 10 dage. To indkøb efter hinanden, der samlet overstiger kr. 500,- inkl. moms, medfører at den sidste forsendelse skal betales forud, hvis vi ikke bliver gjort opmærksom på/har registreret, at indbetalingen på den første forsendelse har fundet sted. Vi betragter dig som ny kunde, indtil der er opbygget et tillidsforhold. Dvs. at vi kan stole, på regningerne bliver betalt til tiden.

Faste kunder:
Faste, private kunder vil, hvis der behov for det, kunne få hævet beløbet til kr 2.000,- inklusiv moms og få ændret betalingen til løbende måned + 8 dage.
 
Lærerkøb:

Lærere, vi kender, kan uden problemer købe og få sendt regningen i skolens navn. Husk dog, at vi normalt klæber følgeseddel/regning på pakken, og at denne skal afleveres på kontoret.

Husk også et EAN-nummer eller rekvisitionsnummer, hvis det er påkrævet fra skolens side. Hos os ukendte lærere skal ved førstegangskøb dokumentere, at de må købe på skolens regning. Det vil blive registreret hos os, sådan at vi kan skelne mellem lærerindkøb og elevindkøb. 

 

Elevkøb:

Mange af vore kunder er medlem af et kunstnerforbund eller går på et akademi, en højskole, dag-,aftenskole mm.

Alle disse institutioner ser gerne, at vi giver samme rabat til eleverne, som skolen opnår.

Derfor har vi opstillet et regelsæt:

• Der angives, om der betales kontant (forudbetaling ved forsendelse), eller om skolen påtager sig ansvaret for betalingen.

• Hvis skolen påtager sig ansvaret, så oplyses det beløb, der må købes for inklusiv

moms.

• Hvis punkt 1-2 ikke er udfyldt så sendes automatisk pr. forudbetaling.

• Leveringsadressen angives.

• Kopi af rekvisitionen sendes/E-mailes sammen med bestillingen eller medgives ved afhentning.

• Ved forsendelse skal elevens indkøb mindst være på 500,- før moms ( 625,- efter moms), når rabatten er trukket for at opnå skolens rabatsats dog højest 10%.

• Ved køb i vores butik kun mod forevisning af studiekort med årgang og et tydeligt fotografi.

Husk på, at en elev kun får rabat, hvis skolen har en rabataftale med os. Rabat gives kun med gyldigt studiekort, forbundskort m.m. – GÆLDER KUN ved kontant betaling og ved personlig afhentning.

 

SERVICEYDELSER 
Opskæring papir:
Hver dag afsætter vi tid til at skære papir, karton eller pap til de ønskede formater.

Bestillinger modtaget pr.mail, telefon eller brev inden 16.00 udføres til forsendelse og/eller afhentning dagen efter kl. 12.00

     • Skæring fra dag til dag kr. 150,00
     • Skæring kr, 250,00, hvis der ønskes skåret udenfor ovennævnte fastlagte "skæretid"
     • Mere komplekse opskæringer udføres på timebasis. Vi beregner pt. en timeløn på kr. 400,00 kroner.
Priserne gælder for materialer, købt hos Tutein & Koch

På meget travle tidspunkter/sygdom kan vi være nødt til at sige nej til opskæring her og nu.

Husk at bestillingen er bindende.
 
Tutein & Koch A/S Juli 2023